Zostań skutecznym networkerem odbierając porady topowych przedstawicieli branży.
StrefaMLM

Zarządzaj sobą w czasie

Nie brakuje nam czasu lecz trwonimy go – to dostrzegł już Seneka. Aby dobrze wykorzystać czas, należy dobrze zarządzać nie nim – on jest stały, jego jest ciągle tyle samo, ale sobą w czasie. To oznacza zwiększanie swojej produktywności. Jednak nie poprzez pośpiech, ale przez sprawne działanie, które poprzedzić musi planowanie.

Kto nie planuje, ten planuje porażkę.

Co pan tak biegasz w tą i z powrotem z tą pustą taczką? Taki zapieprz, że nie ma kiedy załadować! Ta anegdota dobrze obrazuje, w jaką pułapkę można wpaść, gdy w sposób nieumiejętny chce się więcej robić. Przede wszystkim trzeba wiedzieć, co robić, czyli znać swoje cele. Potem trzeba zaplanować ich realizację, monitorować ją i w razie potrzeby dokonywać zmiany planu lub celów. Dzięki planowaniu dokładnie wiadomo, co i w jakim czasie należy wykonać, więc łatwiej jest się zmobilizować i rozłożyć swoje siły. Przy czym tak należy zaplanować zadania, aby to najtrudniejsze było na samym początku dnia. Łatwiej przyjdzie je wykonać, gdy mamy najwięcej sił i nie będziemy się stresować, że jest ciągle przed nami. Wymaga to pewnej dozy samodyscypliny. Jim Rohn jest autorem powiedzenia: „Istnieją dwa rodzaje bólu, przez który przejdziesz w życiu. Ból dyscypliny i ból żalu. Dyscyplina waży uncję, podczas gdy żal waży tony.” Innymi słowy warto się samodyscyplinować, bowiem niezrealizowanie planów będzie jeszcze bardziej boleć.

Reguła 60/40.

Stanowi ona o tym, że zaplanować należy 60% czasu, a pozostałe pozostawić na nieprzewidziane sytuacje, które zawsze mają miejsce. Jeśli plan obejmie 100 % posiadanego na jego realizację czasu, to na pewno dojdzie do opóźnień. W jakiej kolejności w MLM należy planować działania? Oto ona:

  1. Poszukiwanie nowych współpracowników.
  2. Uczenie nowych współpracowników.
  3. Pomoc i dbanie o swój cały zespół.
  4. Follow up.
  5. Rozwój osobisty i szkolenia.

Ugryź tyle, ile potrafisz przełknąć.

Jak najszybciej, jak najwięcej i jak najlepiej. To pragnienie każdego, aby w ten sposób realizowały się cele. Jednak rzeczywistość wymaga cierpliwości. Nie da się wszystkiego zrobić i osiągnąć od razu. „Największe sukcesy odnoszą ci, którzy rozumieją wielką siłę strategii małych kęsów, którzy nie próbują ugryźć więcej, niż potrafią przełknąć za jednym razem” – Anthony Robbins. To nic innego, jak metoda małych kroków. Podejmowanie się dużych wyzwań rodzi stres i opór przed ich realizacją. Podzielenie na mniejsze sprawia, że stają się łatwiejsze. W książce „Filozofia kaizen” Roberta Maurer’a opisany jest przykład kobiety, która ze względu na swoją tuszę miała problemy zdrowotne. Lekarz zalecił jej codziennie ćwiczenia. Nie mogła się jednak za nie zabrać. W końcu zaczęła od jednej minuty podczas przerwy reklamowej. Po jakimś czasie wydłużyła do trwania całej przerwy. W końcu z ochotą zaczęła robić dłużej. Jeśli odczuwasz stres w związku z dzwonieniem odnośnie zapraszania do biznesu, zacznij od jednego telefonu codziennie przez pierwszy tydzień. W drugim tygodniu dwa telefony dziennie itd.

Prawo Parkinsona.

Mówi ono o tym, że wykonanie danej pracy trwa tyle, iż zapełnia cały czas zaplanowany na jej wykonanie. Często więc okazuje się, że skracając ten czas, da się ją w pełni wykonać. Dzieje się to dzięki zwiększeniu efektywności, w tym w głównej mierze dzięki wyeliminowaniu rozpraszaczy. Dobrze jest, aby na czas wykonywania określonej pracy powiedzieć domownikom, żeby nie przychodzili z żadną sprawą, wyłączyć telefon i wszelkie powiadomienia na komputerze. Okazuje się bowiem, że odebranie połączenia telefonicznego lub przeczytanie maila, który właśnie przyszedł, powoduje wybicie z rytmu i zmniejsza koncentrację. Ponowne wejście w rytm wymaga czasu. Podobnie jest z wielozadaniowością. Badania jednoznacznie mówią o tym, że nasz umysł w danym momencie może wykonywać tylko jedno zadanie. Robienie kilku na raz powoduje przełączanie się między nimi, co obniża wydajność. Najlepiej jest więc realizować całe zadania po kolei.

Dołącz do nas na Facebooku