Zostań skutecznym networkerem odbierając porady topowych przedstawicieli branży.
StrefaMLM

Jak skutecznie rekrutować przez Internet? – cz. 2

Facebook obecnie jest najpopularniejszym medium społecznościowym służącym partnerom firm MLM do rozwijania ich biznesu. Jak robić to skutecznie?

Najprostszą formą wykorzystania Facebooka jest budowanie relacji poprzez pisanie na messengerze. Jednak aby to było możliwe, osoba, z którą chcemy rozpocząć rozmowę, musi zobaczyć naszą wiadomość. Chodzi o to, aby była dla niej widoczna, aby nie wpadła do folderów inne oraz spam. W tym celu należy dać w postach tej osoby 2 polubienia, pod dowolnym postem napisać komentarz zawierający więcej niż 5 słów oraz kliknąć przycisk wysyłający prośbę o przyjęcie do znajomych. Dopiero wtedy algorytmy Facebooka uznają, że nie jesteśmy robotami i można napisać wiadomość. Dzięki temu zostanie wyświetlona w folderze głównym i będzie od razu widoczna.

Zdobądź przyjaciół

Nie proponuj biznesu w pierwszej wiadomości, ani w drugiej, ani w trzeciej. Najpierw trzeba zbudować relację. To jak łowienie ryb. Zbyt szybkie zaciągnięcie żyłki spowoduje, że ryby się nie wyjmie. Musi najpierw połknąć haczyk. Warto na początku przejrzeć posty danej osoby i zobaczyć, czym się interesuje, co robi w czasie wolnym, czy ma dzieci, może też będą w nich informacje o tym, czym zajmuje się zawodowo. Dzięki temu można będzie znaleźć temat do rozmowy, na który osoba będzie chętnie wypowiadać się. Do spraw, o których każdy najbardziej lubi rozmawiać, należą: hobby i zainteresowania, miejscowość, w której się mieszka, spędzanie wolnego czasu, praca zawodowa. Poznaj mnie, polub, zaufaj – to trzy niezbędne etapy poprzedzające sprzedaż lub zaproponowanie współpracy. Aby dobrze je zrealizować, to oprócz tego, o czym rozmawiać, bardzo istotne jest jak rozmawiać. Uczy tego Dale Carnegie w książce „Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi”. Jej przeczytanie to must have każdego marketera internetowego i partnera firmy MLM.

Do kogo pisać?

Najlepiej do osób, które są zapisane do grup rozwoju osobistego, związanych z zarabianiem pieniędzy, prawem przyciągania. Takich, co do których można przypuszczać, że szukają rozwiązania, zmiany w swoim życiu. Następnym ważnym kryterium jest aktywność – czy wstawiają na swoim profilu systematycznie posty, czy lajkują, piszą komentarze. Właśnie lajki i komentarze są dobrym punktem zaczepienia. Od tego, co lajkowały i komentowały warto rozpocząć rozmowę. Źródłem tematów do niej są też posty danej osoby. W trakcie rozmowy należy znaleźć to, co ją boli, jakiej zmiany potrzebuje, jakie jest jej dlaczego. Pomocne w tym może być zadanie takich pytań:

  • Czy kiedykolwiek miałeś poczucie, że chciałbyś robić coś innego, niż robisz obecnie?
  • Gdybyś mógł użyć magicznej różdżki, to jaką byś wyczarował sobie idealną pracę?
  • Gdybyś miał dużo pieniędzy i nie musiał pracować, to co byś robił dla przyjemności?
  • Co chciałbyś zmienić w swoim życiu?

Wiedząc to, jako rozwiązanie na jej wyzwanie, można już zaproponować zapisanie się na webinar mówiący o biznesie i firmie lub podesłać linka do filmu nagranego przez siebie, osoby z górnej linii sponsorowania lub firmę. Podczas rozmowy, już nawet od początku, warto nagrywać wiadomości głosowe lub video. Kontakt głosowy, a zwłaszcza video, szybciej wzbudza zaufanie, szybciej buduje się przez to relację. Ponadto w przypadku nagrań video pozwala wyróżnić się, ponieważ mało kto z nich korzysta w rozmowach na messengerze. Pozytywnie zaskakują.

Zakontraktuj

Wysłanie linka do nagrania jeszcze nie oznacza, że osoba na pewno go obejrzy. Z tego względu warto zakontraktować to – umówić się: Gdybym wysłał ci linka do nagrania o tym, jak można zarabiać pieniądze, trwającego (podaj termin), to czy byś obejrzał? Do kiedy je obejrzysz? W czasie nie dłuższym niż 48 godzin od terminu obejrzenia należy skontaktować się. Jeśli osoba powie, że nie obejrzała, to raczej nie jest – przynajmniej na ten moment, gotowa do współpracy. Chyba, że jej wyjaśnienia są przekonujące i rzeczywiście wynikają z jakiegoś bardzo nagłego i ważnego wydarzenia. Jeśli obejrzała, to należy zorientować się, na ile proponowany biznes jest dla niej atrakcyjny, czy widzi w nim szansę dla siebie. Można tego się dowiedzieć w wyniku uzyskania odpowiedzi na takie np. pytania: Co najbardziej ci się spodobało? Co jeszcze? Na co jeszcze zwróciłeś uwagę? Czy chciałbyś czegoś jeszcze się dowiedzieć? Gdybyśmy się spotkali po roku od naszej współpracy, to po czym poznasz, że była to dobra decyzja?

Na tym etapie mogą pojawić się obiekcje. W radzeniu sobie z nimi pomoże Ci Generator Odpowiedzi na Obiekcje. Rozmowy z kandydatem po obejrzeniu prezentacji, w przypadku osób początkujących, dobrze jest prowadzić przy udziale doświadczonego lidera z górnej linii sponsorowania. W takim przypadku wcześniej należy zapowiedzieć go i wyedyfikować, czyli powiedzieć krótko o jego historii sukcesu. Jeżeli kandydat uzyskał odpowiedzi na swoje obiekcje i zostały one rozwiane, to pozostaje wtedy zadać ostatnie pytanie: To kiedy byś chciał rozpocząć ten biznes?

Jak skutecznie rekrutować przez Internet? – cz. 1

Dołącz do nas na Facebooku