Jak działać przez Internet? Co najlepiej się sprawdza? Które medium społecznościowe wybrać? Co na nim zamieszczać? Na te pytania trzeba znać odpowiedź rozpoczynając swoją działalność w MLM.
„Przez Internet nie da się robić tego biznesu” – słyszałem takie opinie od prawie wszystkich liderów. Tylko nieliczni kilkanaście lat temu zaczynali wykorzystywać do rekrutacji Internet. Tuż przed pandemią już większość liderów była zdania, że sieć jest dobra do pozyskiwania kontaktów, ale rozmowę rekrutacyjną i późniejsze rozwijanie relacji z nowym partnerem trzeba prowadzić na żywo. Dopiero pandemia pokazała, że wszystko można robić przez Internet. Teraz proporcje się odwróciły. Mało kto działa w realu. W MLM prawie wszyscy realizują swoje działania z wykorzystaniem wyłącznie sieci.
Facebook, Instagram, Tik Tok czy Youtube?
W wyniku pojawienia się pandemii okazało się, że do budowania relacji wystarczy, aby widzieć się na ekranie swoich komputerów, że to wystarczy do budowania relacji i nie jest konieczne spotykanie się na żywo. Jednak praca nad pozyskiwaniem nowych osób rozpoczyna się wcześniej niż spotkanie na zoomie, oglądnięcie webinaru lub filmu z prezentacją. Zaczyna się od utworzenia swojej wizytówki, czyli profesjonalnie wyglądającego profilu na Facebooku, Instagramie, Tik Toku, Youtubie itd. Który z nich wybrać? Coraz większą popularność zyskują Instagram i Tik Tok. Niemniej to Facebook jest najczęściej wybierany przez partnerów firm MLM jako pierwsze narzędzie do rekrutacji poprzez Internet. Jego wykorzystanie jest proste, każdy już z niego korzysta, więc najlepszy jak na razie jest pod względem duplikacji.
Profil prywatny czy fanpage?
Ten drugi. Dzięki niemu będziesz mieć dostęp do statystyk odwiedzin, poznasz zasięg swoich postów, zdefiniujesz odbiorców i co bardzo ważne, możesz korzystać z płatnej reklamy. Na Facebooku jest ona tania. Gdy dobrze się ją sparametryzuje, to przy niewielkim nakładzie kosztów można uzyskać bardzo dobry efekt w postaci kandydatów z Twojej grupy docelowej, którzy sami do Ciebie się zgłoszą. Jednak wcześniej trzeba odpowiednio sparametryzować sam fanpage.
Jak przygotować fanpage?
Pierwsze wrażenie u internauty na temat danej osoby powstaje na podstawie tego, co zobaczy o niej np. na fanpage’u. Pełni rolę wizytówki. Zdjęcie profilowe musi przedstawiać jego właściciela. Najważniejsze są twarz i oczy – bez ciemnych okularów. Twarz powinna wypełniać prawie całe zdjęcie. Dzięki temu będzie widoczna również na małym ekranie smartfona. Zdjęcie w tle powinno przedstawiać to, czym się zajmujesz. O tym też powinien informować biogram. Warto przedstawić w nim o sobie jak najwięcej informacji. Lepsze poznanie to większe zaufanie. Poznaj mnie, polub, zaufaj – taką główną funkcję w rekrutacji pełnią narzędzia internetowe. Wzbudzenie zaufania jest konieczne do sprzedaży i zachęcenia do przyłączenia się do Twojego zespołu.
Jakie posty zamieszczać?
Nie o firmie, nie o produktach i nie o MLM. Wyjątkiem jest ten ostatni przypadek – wtedy, gdy Twoją grupą docelową są osoby już działające w marketingu wielopoziomowym. To jednak jest opcja dla osób doświadczonych, odnoszących już sukcesy. Chodzi o wyróżnienie się. Wszyscy partnerzy firm MLM piszą, że ich produkty i plan marketingowy są najlepsze. Na pewno prawdą jest, że zdecydowana większość jest wysokiej jakości, a plany kariery pozwalają na uzyskiwanie dobrych zarobków. Jednak którą firmę wybrać? Z kim współpracować? Osobą, która zaprasza do współpracy, jesteś Ty. To właśnie Twoim zadaniem jest się wyróżnić. Sprawić, aby inni Cię poznali, polubili i zaufali.
Dlaczego warto z Tobą rozpocząć współpracę?
Dlatego, że jesteś wartościowym człowiekiem. Masz fajne zainteresowania, jesteś w nich dobry, rozwijasz się. Trzeba pokazać to innym. Oto przykładowe tematy postów:
- Jaka jest Twoja historia w kontekście biznesu MLM? Dlaczego zacząłeś poszukiwać lepszego rozwiązania na zarabianie pieniędzy? Jak je znalazłeś?
- Jakie jest Twoje dlaczego? Jakie są Twoje marzenia?
- Napisz o tym, jak wychodzisz ze strefy komfortu.
- Czego się nauczyłeś i jak to wpłynęło na Twoje życie.
- Gdy zamieszczasz motywujące cytaty, zawsze napisz przy tym, jakie masz w związku z nimi doświadczenia lub przemyślenia.
- Pokaż rezultaty stosowania produktów.
- Napisz o swoich sukcesach i osób z Twojego zespołu.
- Jeśli jeszcze ich nie masz, przedstaw historie sukcesów liderów z Twojej górnej linii sponsorowania.
- O Twoim stylu życia, hobby.
- Relacje i zdjęcia z imprez firmowych (bez widocznej nazwy firmy).
We wszystkich tych postach nie podawaj nazwy produktów, firmy, nie wspominaj o marketingu wielopoziomowym. Z tego powodu, że pierwsze, co zrobi dana osoba, to wygoogluje je. A w Internecie nie brak negatywnych informacji pisanych przez osoby nie mające pojęcia o MLM lub które coś robiły, ale nie były wystarczająco wytrwałe lub robiły to po swojemu, czyli źle. Nie można też pisać o religii i polityce. To tematy silnie polaryzujące. Powodujące, że tylko część z potencjalnych kandydatów chciałaby z Tobą współpracować. Warto jeszcze dodać, że pisanie postów powinno być regularne i częste, przynajmniej 3 razy w tygodniu, jednak nie częściej niż raz dziennie. To ostatnie ze względu na ryzyko „kanibalizmu”, czyli wzajemnego ograniczania ich zasięgu. Zresztą jeden post dziennie w pełni wystarczy. Pozostałą energię i czas warto przeznaczać na inne działania.