Zostań skutecznym networkerem odbierając porady topowych przedstawicieli branży.
StrefaMLM

17 sposobów na follow up

Znaczna część potencjalnych osób do współpracy nie decyduje się na nią po pierwszej prezentacji biznesu. Warto potem co jakiś czas się im przypominać. Bywa, że decydują się po kilku miesiącach, a nawet latach. Jeśli ktoś mówi nie, to mówi nie w tym momencie. Kiedyś może przyjść czas, gdy w końcu powie tak.

Follow up to kopalnia złota. Pod warunkiem, że jego pokłady zostaną utworzone. Tym złotem są osoby, z którymi mamy już relację, które wiedzą już z grubsza, na czym polega ten biznes, z którymi wykonaliśmy już pewną pracę. Trzeba ją kontynuować. Follow up to proces powtórnych kontaktów z potencjalnym współpracownikiem, w którym dostarczane są jemu kolejne bodźce w postaci materiałów, informacji, mające na celu zachęcenie go do rozpoczęcia współpracy. Gdy widzi, że osiągamy kolejne sukcesy, firma się rozwija, zaczyna wierzyć w ten biznes i widzieć szansę dla siebie.

Jeszcze podczas pierwszej rozmowy rekrutacyjnej, gdy kandydat nie wyraził chęci rozpoczęcia tego biznesu, zapytaj się, czy możesz informować go o nowościach w firmie, jej rozwoju i twoim rozwoju. Dzięki temu unikniesz bycia traktowanym jako spamer. Gdy osoba wyrazi zgodę, będzie przysyłane wiadomości traktować z o wiele lepszym nastawieniem. Konieczną rzeczą jest zapisywanie danych o każdej osobie, która jest w procesie follow up. Chodzi o to, aby pamiętać, o czym z nią się rozmawiało, jakie miała obiekcje, wyzwania, jakie ma zainteresowania. To wszystko przyda się w kolejnych rozmowach.

Zgodnie z badaniami zostało udowodnione, że potencjalny klient potrzebuje średnio przynajmniej 5 bodźców, aby zdecydować się na zakup. Dotyczy to również innych sytuacji biznesowych, gdzie trzeba kogoś zachęcić do podjęcia jakieś decyzji. Tak jest również w przypadku dołączenia do firmy marketingu sieciowego. Oto przykładowe okazje, aby ponownie się skontaktować:

  1. Zarobiłeś pierwsze pieniądze. Przedstaw, w jaki sposób to zrobiłeś. Skoro Ty to zrobiłeś, osoby, które o tym poinformujesz, zyskają większą pewność, że też są w stanie tego dokonać.
  2. Uzyskanie przez Ciebie nowego awansu.
  3. Wyjazd na wycieczkę firmową. Udział w niej osób z Twojej struktury.
  4. Otrzymanie przez Ciebie lub przez osoby z Twojej struktury samochodu.
  5. Ukazanie się na stronie firmowej nowego materiału na temat zdrowia, suplementacji lub zapowiedzi webinaru na ten temat.
  6. Wejście firmy na nowe rynki.
  7. Wprowadzenie do oferty nowych produktów.
  8. Wdrożyłeś coś nowego do swojej pracy, dzięki czemu masz lepsze efekty.
  9. Nauczyłeś się prawidłowo przeprowadzać rozmowę rekrutacyjną. Zaproponuj osobie, że jeszcze raz jej przedstawisz ten biznes, tym razem profesjonalnie. Powiedz, że podczas pierwszej rozmowy dopiero uczyłeś się.
  10. Promocja produktów.
  11. Firmowy event – być może zechce uczestniczyć. Zachęcić można fajną atmosferą, usłyszeniem historii liderów, wypowiedzi właścicieli, zabawą taneczną. Jeśli nie może uczestniczyć, to warto podesłać linka do relacji, filmów, zdjęć. Można też coś od siebie napisać. Zwykle na eventach przedstawiane są dane o ilości nowych awansów, przekazanych samochodach itp.
  12. Przyznane firmie lub jej produktom nagrody.
  13. Spotkanie wyjazdowe Twojego zespołu. Udostępnij zdjęcia, na których widać, że się szkolicie, fajnie bawicie, że jest to zgrany zespół.
  14. Masz dobre efekty lub Twoi klienci dzięki stosowaniu produktów.
  15. Zmieniło się w Twoim życiu coś na plus dzięki dodatkowemu dochodowi uzyskanemu ze współpracy z Twoją firmą.
  16. Zwolniłeś się z etatu i dochód z MLM jest teraz Twoim jedynym lub głównym.
  17. Zarejestrowana przez Ciebie osoba jest bardzo interesująca, ma fajne hobby, stała się Twoim przyjacielem. Spędzasz z nią czas, przez co Twoje życie towarzyskie zostało wzbogacone.

Kropla drąży skałę. Przekazywanie co jakiś czas takich informacji jest sygnałem dla danej osoby, że cały czas działasz, rozwijasz się, że nie było to tylko chwilowe podekscytowanie się MLM-em, że również rozwija się firma. Utrzymywanie kontaktu to również możliwość dowiadywania się, co dzieje się, zmienia w życiu tej osoby. Być może przyjdzie moment, że zmniejszy się jej dochód lub całkowicie go utraci. Być może popsuje się atmosfera w pracy lub zda sobie sprawę, że nie rozwija się w niej, że tak naprawdę chciałaby robić, co jest jej hobby i chce mieć na to czas. Może pojawią się nowe potrzeby finansowe i w związku z tym będzie potrzebny jej dodatkowy dochód. To będzie moment na ponowne porozmawianie o wspólnym biznesie.

Dołącz do nas na Facebooku