Zostań skutecznym networkerem odbierając porady topowych przedstawicieli branży.
StrefaMLM

10 wskazówek dla marketera MLM na Facebooku

Nagłówek posta

Jego podstawową funkcją jest sprawienie, aby użytkownik Facebooka podczas scrollowania, czyli przeglądania różnych wpisów, zatrzymał się właśnie na Twoim. Ma przyciągnąć uwagę, zaintrygować, zaciekawić. Sprawić, aby przeczytał go całego. Oto 9 słów przyciągających uwagę oraz przykłady ich użycia:

Pomysły – 10 pomysłów na wpisy na Facebooku.
Strategie – 4 strategie, które przyciągną nowych czytelników.
Sposoby – 4 sprawdzone sposoby na pozyskanie nowych osób do współpracy.
Wskazówki – 3 wskazówki, jak lepiej zarządzać swoim zespołem.
Zasady – 7 zasad skutecznego przywództwa.
Fakty – Fakty na temat zdrowego odżywiania.
Powody – 5 powodów, dla których warto dywersyfikować źródła dochodu.
Lekcje – 3 lekcje, których udzieliło mi życie.
Sekrety – Sekrety skutecznego randkowania.

Struktura posta.

Poza nagłówkiem ważne jest także napisanie posta w taki sposób, aby przyjemnie się go czytało, aby został przeczytany w całości. Sprzyja temu nadanie wpisowi struktury składającej się z następujących elementów:

  1. Nagłówek.
  2. Wstęp.To główna myśl.
  3. Rozwinięcie. To część zasadnicza przedstawiająca treść zapowiedzianą w nagłówku.
  4. Zakończenie.Czyli podsumowanie, wniosek.
  5. Call To Action – wezwanie do działania. Kliknij, udostępnij, napisz komentarz. Jeśli chcesz wiedzieć więcej, napisz do mnie na messengerze.

Usuń znajomych, dodawaj nowych roztropnie.

Im więcej, tym lepiej? Niekoniecznie. Jeśli z kimś nie kontaktujemy się, nie lajkujemy jego postów, a on naszych, nie piszemy pod nimi komentarzy, Facebook nie będzie wyświetlał tej osobie naszych postów. Ponadto, jeśli dodawaliśmy znajomych bez żadnych kryteriów, czyli nie należą do naszej grupy docelowej, to ograniczają oni zasięg naszych wpisów. Mając kilka tysięcy znajomych, warto ich profile przejrzeć. Gdy ich nie kojarzymy lub nie ma żadnej relacji, warto ich usunąć. Dzięki temu zasięgi naszych postów wzrosną. Facebook je pokazuje po kolei. Jeśli uzna, że danemu znajomemu nie pokaże, nie zobaczą go jego znajomi. Innymi słowy, nasi znajomi zwykle nie są naszą grupą docelową. M.in. z tego powodu do robienia biznesu najlepiej jest utworzyć fanpage. Nie należy zapraszać do polubienia swojego fanpage znajomych, bo to ograniczy zasięgi.

Pokaż to Facebook’owi.

Kluczem do skuteczności działań na Facebooku jest dotarcie z wpisami do potencjalnych klientów. Jego algorytmy ułatwiają to. Jednak można wskazać kategorie, które nas interesują, przez co bardzo zwiększymy prawdopodobieństwo, że nasze wpisy zobaczą osoby, na których nam zależy. W tym celu wejdź na stronę główną swojego fanpage z poziomu administratora i w panelu po lewej kliknij w Informacje. Następnie Ogólne/Kategoria/Edytuj i wpisz dwie lub trzy kategorie, które reprezentują Twoich klientów.

Zrób listy znajomych.

Łatwiej Ci będzie nimi zarządzać. Korzystając z opcji Listy znajomych możesz utworzyć listy osób pogrupowanych według wspólnych im kryteriów. Tworząc listę o nazwie np. kandydaci, możesz w niej umieścić wszystkie osoby, z którymi rozmawiasz w celu zrekrutowania ich. Po kliknięciu w nią pokażą się ich wszystkie najnowsze posty. Od razu będzie widać, gdzie w celu rozwijania relacji można dać lajka lub napisać komentarz. Innym przykładem może być lista osób z Twojego zespołu.

Są tu Twoi potencjalni współpracownicy.

Warto szukać ich na grupach z ogłoszeniami dotyczącymi pracy. Pod takimi postami najczęściej są zapytania osób zainteresowanych. Można je zagadnąć, czy już coś dla siebie znalazły, zbudować relację i w odpowiednim momencie zaproponować współpracę.

Wykorzystaj go ponownie.

Post na Facebooku żyje do 48 godzin. Krótko. Potem staje się niewidoczny. Jeśli jest wartościowy i wzbudził zaangażowanie, to warto po jakimś czasie przypomnieć o nim. W tym celu należy pod wszystkimi komentarzami napisać swój. Facebook wyświetli go wtedy ponownie na samej górze Twojej tablicy.

Wow!

Większość użytkowników Facebooka podczas scrollowania daje szybkiego lika – kciuk w górę. Są dwa powody, aby nie robić tego często. Po pierwsze, algorytmy mogą uznać, że jesteś robotem. Po drugie, zostawiając symbole innych reakcji, możemy się wyróżnić. Ludzie często dają serce, rzadko symbol wow. Właśnie tego symbolu warto używać, choć też nie często, bo algorytmy również w tym przypadku mogą uznać Cię za robota. Z pozytywnych emocji do wyboru jest jeszcze uśmiech. Przy czym tego symbolu należy używać roztropnie, aby druga osoba nie odebrała jego jako śmiech ironiczny.

Własna grupa.

Nie ma to, jak na swoim. Jednak wybudowanie własnego domu trochę trwa. Podobnie jest z utworzeniem licznej społeczności na grupie na Facebooku. Jednak korzyścią jest stworzenia miejsca, gdzie gromadzić będą się ludzie podobni do Ciebie, mający podobne zainteresowania. Tacy, dla których z czasem staniesz się autorytetem. Dzięki temu łatwo będzie ich zaprosić do współpracy z Tobą. Jeśli chodzi o tematykę grupy, to najlepiej, aby to było Twoje hobby.

Odświeżaj zdjęcia.

Tak, jak co kilka dni trzeba zmieniać ubrania, tak również co 2 lub 3 miesiące warto zmieniać zdjęcia profilowe i w tle, aby je odświeżać. W przeciwnym razie się opatrzą i staną symbolem zastoju. Tymczasem rozwój, odnoszenie sukcesów to zmiany. Niech odświeżanie zdjęć stanie się symbolem zmian i rozwoju na Twoim profilu lub fanpage i w Twoim życiu.

Dołącz do nas na Facebooku