Zostań skutecznym networkerem odbierając porady topowych przedstawicieli branży.
StrefaMLM

Jakich błędów nie popełniać w MLM?

ASIA BEDNARZ Jakich błędów nie popełniać w MLM?

Jeśli chcesz odnieść sukces w Marketingu Sieciowym musisz wiedzieć jak działać prawidłowo. Przede wszystkim jednak musisz wiedzieć jakich błędów uniknąć, które popełnia większość osób na początku swojej drogi. Poniżej zamieściłam 5 wskazówek i chciałabym się z Tobą nimi podzielić, ponieważ uważam, że jest to niesamowicie ważne, by być ich świadomym i więcej ich nie popełniać!

1. NIE SPRZEDAWAJ INFORMACJI NA STARCIE!

Usuń nazwę Twojej firmy oraz logo, ze wszystkich platform społecznościowych. Nie jesteś tablicą ogłoszeniową swojej firmy, więc nie “tapetuj” wszystkich swoich profili społecznościowych z nazwą firmy i oferowanymi produktami, uwierz ludzie nie lubią REKLAM! Budujesz markę siebie i Twojego imienia, nie firmy. Więc zamiast tego, publikuj coś co wzbudzi ciekawości i rozrywkę z którą ludzie mogą się zidentyfikować i reagować pozytywnie. Jest mnóstwo powodów dlaczego nie wolno tego robić…Jeden z nich wymieniłam powyżej (budowanie intrygi i ciekawości, czym właściwie, zajmujesz się na co dzień oraz eliminujesz ryzyko, że ktoś sprawdzi w Google informację na temat Twojej firmy, lub postanowi zacząć działać z kimś innym w Twojej firmie. Ale co najważniejsze, nie wymieniając nazwy firmy, budujesz markę siebie! To Ty jesteś firmą. Budujesz zaufanie do siebie i dajesz się poznać. Bo ludzie nie dołączają do zespołów, dlatego że widzą nazwę firmy czy produktu, tylko dołączają do ludzi, których lubią i w jakimś stopniu ufają. Proces jest taki, że Twoi odbiorcy najpierw chcą Cię poznać, polubić, zaufać, a następnie dowiedzieć się więcej o Twoim projekcie. Kolejny powód to taki, że gdyby coś się nagle wydarzyło i musiałbyś zrezygnować lub zmienić firmę MLM, to kiedy nie masz swojego profilu „obklejonego” reklamami swojej firmy, zrobisz to bez „szumu”. Nikt nawet nie dowie się, że zmieniasz firmę, branżę lub cokolwiek. Po prostu dalej jesteś sobą, pokazujesz swój lifestyle, i intrygujesz swoją aktywnością.

2 .PRZESTAŃ SPRZEDAWAĆ PUBLICZNIE!

Ludzie nie wchodzą na Facebooka i inne Social Media po to by coś kupować…(kupują na specjalnych stronach do tego przystosowanych). Facebook został zaprojektowany po to by jednoczyć ludzi, budować relację oraz dla rozrywki! Jeśli budujesz biznes przez Social Media, to świetnie! Ale nie pal kontaktów i relacji ze swoimi odbiorcami, poprzez wieczną promocję i sprzedaż. Jeśli masz swój Fanpage, to od czasu do czasu podziel się produktem jaki możesz zaoferować, lecz rób to z umiarem! Jeśli natomiast chodzi o profil osobisty na Facebooku, to absolutnie nie sprzedawaj! To nie jest miejsce po to by werbować klientów. To miejsce jest po to by budować relację z Twoimi znajomymi i dawać się poznawać. Jeśli będziesz sprzedawać na swoim profilu, to szybko zauważysz jak ludzie będą Cię unikać i nie odpowiadać na Twoje wiadomości, gdyż z góry założą, że chcesz im na pewno coś sprzedać. Traktuj profil osobisty personalnie, dziel się swoimi historiami, inspiruj, pokazuj swoje życie, siebie i swoją osobowość. Pokaż jakie masz wartości, co cenisz w życiu i jaką osobą jesteś. To jest właśnie budowanie relacji z Tobą! I nawet jeśli ktoś Cię nie zna i nigdy z Tobą nie rozmawiał, to poprzez wejście na Twój profil i przejrzenie tablicy na Facebooku, poznaje Ciebie, i automatycznie „wydaje” mu się że zna Cię kupę lat, co w rezultacie buduje zaufanie do Ciebie i sympatię. A o to właśnie chodzi, prawda?

3. NIE UMIESZCZAJ LINKU DO STRONY FIRMY!

Podobnie jak w przypadku wskazówki nr #1, chcemy udostępniać w naszych postach historie i zachęcać ludzi do skontaktowania się z nami za pośrednictwem wiadomości prywatnej, aby uzyskali więcej informacji bezpośrednio od nas. Jeśli opublikujesz swoją firmową stronę internetową lub linki Social Media, Twoi potencjalni klienci najpierw będą „Googlować” co to za firma, jakie są opinie itp, a Ty stracisz kontrolę nad procesem ekspozycji i przedstawiania projektu osobiście. Możesz nawet nie wiedzieć, że byli zainteresowani, jeśli udostępnisz link do swojej firmy w Social Media, ponieważ zobaczą coś co im się nie spodoba, źle zinterpretują i już nigdy więcej nie będą chcieli słyszeć o Twojej firmie.

4. ŹLE DOBRANA GRUPA DOCELOWA

Od tego właściwie powinniśmy zacząć. Jeśli chcesz rozhulać swój biznes, musisz wiedzieć, do kogo jest on skierowany. I oczywiście – Twoje produkty są doskonałe, oferta idealna dla każdego, ale… czy naprawdę chcesz próbować sprzedawać na chybił trafił? Każdy produkt lub usługa mają swoją grupę docelową, czyli odbiorców, którzy z większym prawdopodobieństwem go kupią. Tak, środki do sprzątania potrzebne są w każdym domu. Jednak kto zazwyczaj zajmuje się jeżeli nie sprzątaniem, to zaopatrzeniem gospodarstwa domowego? Kobiety. Po co więc próbować sprzedać płyn do mycia podłóg facetowi, skoro decyzję i tak podejmie jego żona? Zastanów się, jacy klienci przyniosą Ci najlepszy zwrot czasu i energii. Czyje problemy – szczegółowo! – rozwiązuje Twoja oferta? Zapisz to i trzymaj się tego. Obiecuję, że zaoszczędzisz wiele godzin, a Twoje zarobki mimo to wzrosną. Oczywiście o ile dobrze określiłeś swoją grupę docelową. Określ więc: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, zainteresowania, potrzeby, problemy, z jakimi dane osoby się borykają.

5. NIE DZIAŁASZ!

Tylko działanie przynosi efekt. Mam wrażenie, że niektórzy myślą, że wystarczy podpisać umowę współpracy i zaczną zarabiać. Za odsiadkę nikt nie płaci i musisz o tym pamiętać. Marketing sieciowy to praca jak każda inna. Musisz wykonać określoną pracę, aby uzyskać wynagrodzenie. Myślisz, że jak podpiszesz umowę o pracę i palcem nie kiwniesz. Nawet w zakładzie pracy się nie zjawisz to szef będzie Ci co miesiąc przelewał wypłatę na konto? Najprawdopodobniej wylecisz wtedy szybciej niż zdążysz o tym pomyśleć. Co jeśli otworzysz mały biznes. Postawisz sklep z warzywami w swojej okolicy. Jednak nie przyjdziesz, aby obsłużyć klientów i sprzedać im towar. Nie przyjdziesz nawet, aby go otworzyć. Czy wówczas Twój warzywniak będzie zarabiał? Przeciwnie, będzie generował jedynie koszty, a Ty szybko zbankrutujesz. Dlaczego więc niektórzy myślą, że w marketingu sieciowym nie trzeba działać, a wypłata powinna im się należeć. Marketing sieciowy w języku angielskim brzmi Network marketing. Druga część w słowie Network to “work”, czyli praca. Marketing sieciowy to jest praca, którą należy wykonać i za którą dostaniesz wynagrodzenie.  To brak działania jest powodem tego, że większość osób nie zarabia. Tak więc bardzo ważne, jeśli chcesz zarabiać to musisz działać, inaczej się nie da.

Dziękuję Ci za Twój czas. Podziel się w komentarzu czy popełniałeś któryś z powyższych błędów i jakie znalazłeś na nie rozwiązanie? 

Dołącz do nas na Facebooku