Zostań skutecznym networkerem odbierając porady topowych przedstawicieli branży.
StrefaMLM

Jak zostać kluczową osobą w marketingu sieciowym. Marek Staszko i Tomasz Damian.

Jak zostać kluczową osobą w marketingu sieciowym.

Marek Staszko to człowiek z pasją. Po wielu latach służby w wojsku postanowił zrealizować swoje marzenie o założeniu własnej firmy stomatologicznej. Dzięki intensywnej pracy i konsekwentnemu dążeniu do celu, otworzył dwa gabinety, które cieszą się dużym uznaniem wśród pacjentów.

Jednak to nie koniec sukcesów Marka. Jego przyjaciel z dzieciństwa, który od kilku lat mieszkał na drugim końcu świata, postanowił wrócić do Polski i rozpocząć wspólny biznes. Marek nie zastanawiał się długo i zgodził się na propozycję, nie pytając nawet o szczegóły. Dopiero później dowiedział się, że będzie to biznes w marketingu sieciowym. Gość wywiadu przytoczył ważną wojskową zasadę – „Swoich nie zostawiamy. Jak kumpel chce otworzyć firmę to kto ma mu pomoc jak nie przyjaciel.”

W rozmowie z Tomaszem Damianem, Marek opowiada o swoim 30 letnim doświadczeniu w tej dziedzinie i o tym, jak dzięki sieci zawiązanych kontaktów osiągnął znacznie większy sukces niż początkowo się spodziewał. W szczególności podkreśla rolę osoby kluczowej, która była w stanie pomóc mu w rozwoju biznesu i w zdobyciu nowych klientów.

Jak zostać kluczową osobą w marketingu sieciowym. Marek Staszko i Tomasz Damian.

Biznes jest prosty tylko ludzie go komplikują.

Nadopiekuńczość rozleniwia ludzi. Daj jasne wskazówki swojemu zespołowi co mają zrobić. Daj wiedzę i daj im pole do popisu. To jest instrukcja obsługi tego zawodu. Macie być osobami kluczowymi. Jeżeli jesteś nadopiekuńczy, naobiecujesz ludziom bardzo wiele i oni się zapiszą i czekają aż te obietnice spełnisz.

Takie działanie jest konfliktogenne .

Najbardziej stabilna organizacja to taka, która posiada jak najwięcej prezenterów, którzy umieją pokazać ten biznes. Bo ci ludzie naprawdę powodują ruch i wzrost.

Warto uczyć ludzi w ten sposób by robić to razem , towarzyszyć im w procesie nauki zamiast robić za nich. Dzięki temu ludzie będą czuli się bezpiecznie wiedząc, że trzymasz rękę na pulsie. Nawet jeśli pokażesz jak robić ten biznes trzymając ciągle za rękę osoba nie będzie samodzielna i gdy tylko będziesz chciał by coś zrobiła sama strach będzie brał górę i w efekcie nie dojdzie do żadnej akcji. Pokazuj narzędzia i naucz umiejętnego ich posługiwania lecz nigdy nie zapominaj o tym aby każdy lider potrafił samodzielnie poprowadzić prezentację swojego biznesu. Nie używana wiedza zanika w związku z tym jeśli twoja osoba regularnie przeprowadzać prezentacje będzie twoją osobą kluczową, która przyniesie wzrost twojej organizacji.

Marek Staszko zwrócił uwagę na kolejny ważny aspekt. Nie działa menadżerowanie. Nakazywanie sprawia, iż tracimy ludzi, którzy zdają sobie sprawę ,że tego nie potrafią. W marketingu tak to działa . Pamiętaj aby łapać ludzi na małych rzeczach i doceniaj za ich wykonanie.

Prowadzący wywiad Tomasz Damian zapytał swojego rozmówcę – Kim jest osoba kluczowa?

To osoba, która:

1.Robi obrót.

2.Używa produktu.

3.Uczestniczy w szkoleniach.

4.Pomaga innym osobom z zespołu.

5.Przychodzi na konsultacje.

6.Prowadzi prezentacje swojego biznesu.

Zdaj sobie sprawę, że jeśli chcesz z pkt. A dojść do pkt. B powinieneś iść po śladach osoby, która tam jest. Nie przecieraj szlaków na nowo. Podążaj po śladach osoby kluczowej, która tam dotarła.

Sprawdź jaka potrzebna jest struktura jaki obrót by tam dotrzeć. Duplikuj koncept osoby kluczowej. Ludzie sami w Twojej organizacji powinni zdecydować, że chcą być osobą kluczową.

Gość wywiadu podkreśla aby rozmawiając z potencjalnym biznes partnerem dać możliwość nie tylko biznesową ale również zaprosić do wsparcia Twojego biznesu poprzez zakupy. Dając tylko opcje biznesu statystycznie 1 z 10 przyłączy się do Twojej organizacji. Jeśli jednak dasz wybór swojemu rozmówcy to więcej osób przyłączy do Ciebie. Osoba kluczowa daje wybór prowadząc rozmowy z ludźmi.

Osoby kluczowe robią obroty w pierwszym dniu miesiąca dając przy tym przykład osobom z zespołu. W Resztę miesiąca zaangażuj się w prowadzenie prezentacji, działania i planowania awansów. Zawsze miej na uwadze fakt, że ludzie duplikują Twoje działania.

Osoba kluczowa również:

Robi minimum 15 prezentacji miesięczne – dąży do 30 w miesiącu.

Wprowadza minimum 2 osoby w miesiącu do zespołu – dążąc do 5 miesięcznie.

Jak zostać kluczową osobą w marketingu sieciowym. Marek Staszko i Tomasz Damian.

„Ilość osób kluczowych jest jak ilość koni mechanicznych w Twoim silniku Twojego samochodu.”

Mlm jest pojazdem wiozącym cię z pkt. A do pkt. B.

Lider ci pokaże, skonsultuje z tobą błędy aczkolwiek co najważniejsze – pracy za ciebie nie wykona. Nauczy, nakieruje, pokaże lecz akcja leży po Twojej stronie. Im większe ego tym mniej w portfelu. Schowaj ego do kieszeni i z pokorą naprawiaj swoje błędy, na które zwraca uwagę Twój lider. Korzystaj ze szkoleń i pamiętaj o wdrażaniu akcji. Czytaj książki biznesowe. Są jak podręcznik, który nauczy Cię tego czego nie wiesz.

Ważne abyś miał instrukcje swojego biznesu podążał za nią i przekazywał ją swojemu zespołowi.

Stwórz procedurę i podziel się nią ze swoim zespołem.

Jeśli uważasz ten artykuł za wartościowy – udostępnij go zespołowi i sprawdź ile osób kluczowych znajduje się w Twojej organizacji.

Dołącz do nas na Facebooku