Zostań skutecznym networkerem odbierając porady topowych przedstawicieli branży.
StrefaMLM

Zbuduj swoją niszę – strategia sukcesu w networkingu

Na swoim mentoringu dostałem takie pytanie: Prowadzę swoje social media w swojej niszy, ale w dalszym ciągu nie wiem, co ma się odbyć z tymi kontaktami, które będą oglądać moje materiały. Podpowiem Ci, jak działać, aby dążyć do sukcesu w network marketingu.

Znajdź swoją niszę

Masz jakąś niszę – to jest pierwszy krok do tego, aby działać skutecznie w marketingu sieciowym. Wybierz sobie niszę osób, z którymi chcesz rozmawiać i wypracuj sobie umiejętność komunikacji z osobami, z którymi chcesz współpracować. Jaka to może być nisza? Poniżej znajdziesz kilka przykładów:

  • samodzielne mamy wychowujące dzieci, które chcą dorobić do budżetu domowego;
  • pracownicy etatowi, którzy są zmęczeni sufitem finansowym, brakiem urlopu i niedocenianiem w pracy;
  • przedsiębiorcy zmęczeni stałymi opłatami, podatkami, zamartwianiem się o lokal i o pracowników;
  • emeryci, którzy chcą robić w życiu coś więcej – podróżować, przebywać z ciekawymi ludźmi;
  • Polacy, którzy wyjechali do pracy za granicę, ale nie mogą się tam odnaleźć, tęsknią za rodziną albo po prostu chcą wrócić, lecz nie widzą alternatywnej możliwości zarabiania;
  • studenci, którzy nie chcą być obciążeniem dla rodziców;
  • wszelkie osoby, które kochają wolność finansową oraz czasową i chciałyby pracować z dowolnego miejsca na świecie.

Co istotne, zanim wybierzesz sobie konkretną niszę, powinieneś dobrze ją poznać – najlepiej od podszewki. Jeśli na przykład chcesz pracować z osobami etatowymi, warto poznać ich wyzwania. Podobnie, jeśli chcesz pracować z osobami, które prowadzą biznes, warto z takimi osobami zacząć rozmawiać. Najlepiej po prostu być w niszy, z którą chcesz współpracować. Trudno współpracować z niszą studentów, jeśli sam nie jesteś studentem albo z niszą emerytów, którzy chcą pracować w networkingu, jeśli sam nie jesteś emerytem.

Działaj aktywnie, nie pasywnie

Jeżeli chcesz mieć lepsze efekty, to pamiętaj, że możesz wybrać dwie opcje. 

1) Prowadzić swój profil w social mediach i czekać „na zbawienie”. 

2) Przejść aktywnie do działania. 

Na przykład, kiedy ja prowadziłem w centrum Zielonej Góry sklep z telefonami komórkowymi i widziałem, że moja konkurencja nic nie robi, ja wystawiałem pracownika albo sam stałem z ulotkami na rogu i rozdawałem ulotki dotyczące moich produktów. Ty nie musisz robić tego w ten sposób, ale sam musisz wymyślić własną strategię, aby podchodzić do tematu aktywnie. Co to znaczy? Zacząć działać tak, aby do tych osób dotrzeć.

Płacisz czasem czy pieniędzmi?

Do swoich działań w marketingu sieciowym możesz podejść na dwa sposoby. Pierwszy – robisz to bezpłatnie, ale samodzielnie. Choć za to nie płacisz, to jednak nie jest to całkiem darmowe – kosztuje Cię Twój cenny czas. Sam prowadzisz swoje social media, choć to nie zawsze oznacza, nawet jeśli mówisz do danej niszy, że nagle zaczną pojawiać się osoby chętne w Twoim biznesie. 

Mimo to warto prowadzić profil. Zgodnie z powiedzeniem Jak Cię widzą, tak Ci płacą” – ludzie nie wybierają do współpracy firmy, ale Ciebie jako człowieka. Patrzą na to, co Ty jako człowiek możesz im dać i co Twój projekt może dać tej osobie. Nie ma znaczenia nazwa firmy czy produktu, ale transformacja, jaka dzięki Twoim narzędziom do zarabiania przejdzie dana osoba.

Produkt = transformacja

Jakikolwiek produkt lub usługę sprzedajesz – czy w network marketingu, czy też nie – ma zapewnić klientom jakąś transformację, konkretny efekt. Na przykład kupując kawę, oczekujesz transformacji z osoby zmęczonej i niewyspanej w człowieka pełnego energii. Podobnie jest z naszym biznesem. To Ty transformujesz klienta od momentu, kiedy nie ma pieniędzy do punktu, w którym zarabia pieniądze, jakie mu się podobają.

Ja uczę tego na swoim mentoringu. Jeśli jeszcze z niego nie korzystasz, koniecznie zapisz się na konsultację na stronie 10x.pl/konsultacja. Będzie to bezpłatna konsultacja o wartości 500 złotych, podczas której opowiem Ci, jakie wyzwania mogą spotkać Cię w Twoim marketingu sieciowym oraz jak wejść na wyższy poziom zarabiania w tym biznesie.

Możesz zrobić podobnie – dać swojemu klientowi wartość, tak jak ja Tobie proponuję darmowe treści czy konsultację. Możesz też wstawiać codziennie po 3 rolki na swoje social media, co oczywiście zapewni Ci zasięgi. Pytanie tylko, czy Twój czas nie jest zbyt cenny na tworzenie takich treści i czy nie lepiej poświęcić go na pracę z osobami, z którymi chcesz przeprowadzić transformację. Dlatego ja wolę nagrać jedną czy 3 rolki w miesiącu i wypromować je dzięki płatnej reklamie. Wolę dać za to pieniądze, niż swój czas – bo czasu nie możesz zarobić, a fundusze tak. To jest podstawowa różnica.

Jeśli masz możliwość, nagraj 3-4 rolki, wypromuj je poprzez reklamę i zaproś ludzi do kontaktu, tak jak ja zapraszam Ciebie do wejścia na stronę 10x.pl/konsultacja.

Dlaczego warto działać aktywnie w MLM?

Jeśli nie masz rozpędzonego biznesu, musisz działać aktywnie. Nawet Ewa Chodakowska, której marka jest dziś warta kilkadziesiąt milionów złotych, na początku sama osobiście kontaktowała się z około setką osób dziennie. Czy więc Ty nie możesz skontaktować się z 5-10 osobami dziennie? Jeśli nie chcesz zarabiać pieniędzy, to tego nie rób. Zastanów się tylko, czy Twoje marzenia są warte mniej niż Twoje obiekcje. 

O czym marzysz? Do czego dążysz? Czy w imię tego jesteś w stanie skontaktować się z kilkoma osobami dziennie, aby w końcu osiągnąć sukces? Wyobraź sobie, gdzie możesz być za kilka lat, jeśli zbierzesz się w sobie, aby to zrobić. Być może będziesz odpoczywał w przepięknym SPA w Arizonie jak ja. Czy warto się nad tym pochylić, aby osiągnąć takie rezultaty?

Jeśli więc chcesz rozpędzić swój network marketing, a jeszcze Ci to nie wychodzi, koniecznie zapisz się do mnie na konsultację na stronie 10x.pl/konsultacja. Masz jakieś pytania? Chcesz, abym odpowiedział na nie w bezpłatnym filmie? Zostaw komentarz i napisz do mnie. Wierzę, że możesz to zrobić. Just do it! Być może niedługo spotkamy się na którejś z pięknych plaż świata.

Pozdrawiam,

Tomasz Damian

marketingsieciowy.pl

Dołącz do nas na Facebooku