Aby odpowiedzieć na to pytanie, opowiem Ci o tym, jakie podejście do prowadzenia prezentacji mam ja oraz inni światowi liderzy. Dowiesz się też, jakie znaczenie w naszym biznesie ma automatyzacja i duplikacja oraz co stanowi klucz do pozyskania zaufania klientów bez konieczności przekonywania ich do czegokolwiek.
Duplikacja w kwestii prowadzenia prezentacji
Pierwszą istotną kwestią w tym temacie jest sposób przekazywania prezentacji potencjalnym klientom czy partnerom biznesowym.
Pamiętaj, że jeśli masz dobrze skonstruowany system, to nie musisz prowadzić prezentacji firmy. Może poprowadzić ją za Ciebie Twój lider lub Twoja firma. Dlaczego jest to ważne? Ponieważ wiele osób, które chcesz zaprosić do biznesu patrząc na to, jak Ty przeprowadzasz prezentację, zaczyna myśleć: “Ja się do tego nie nadaję. On/ona już to potrafi, dobrze prowadzi prezentacje, ale ja nie dam sobie rady. Nigdy taki/taka nie będę” Jest to jedna z dwóch obiekcji, które pojawiają się u nowych osób w MLM. 90% ludzi jest przerażona na myśl że miałaby prowadzić jakieś wystąpienia czy prezentacje, nawet dla 1 czy 2 osób.
Pamiętam, jak mój mentor mieszkał na Ukrainie, kiedy ja działałem tradycyjną metodą ponad 15 lat temu. Widziałem, jak świetnie on prowadzi prezentację. Wywoływało to we mnie takie myśli: “To jest świetna prezentacja, wspaniale przeprowadzona, ma argumenty, potrafi zbijać obiekcje”. Jednak kiedy lider wracał do swojego kraju, a możliwości komunikacji na odległość, takie jak zoom, live itp. były mocno ograniczone, ja się chowałem “do szafy” i powtarzałem sobie, że nigdy nie będę taki jak on.
Powtarzalność kluczem do sukcesu w networkingu
Po wielu latach zacząłem studiować słowo “duplikacja”, czyli powtarzalność w naszej branży. Jest ona ewidentnie ważniejsza od tego, jak coś przedstawiasz, ponieważ nie liczy się to co Ty umiesz robić, ale to, co umie robić Twój team.
Jeśli masz prezentację, którą przygotowała Twoja firma lub Twój lider, możesz, a nawet powinieneś wysyłać ją innym. Nawet, jeśli jesteś już doświadczony i Twoja indywidualna prezentacja na danym spotkaniu byłaby skuteczniejsza, powinieneś wykorzystać nagraną prezentację jako narzędzie, zgodnie z amerykańskim powiedzeniem Don’t be a fool – use a tool (Nie bądź głupcem – używaj narzędzi).
Poprzez duplikację zbijasz obiekcje
Masz więc trochę zejść do poziomu osoby początkującej. Wysyłając komuś prezentację poprzez messenger, telegram czy YouTube, dajesz tej osobie do myślenia i możesz wręcz zadać pytanie: “Czy umiałbyś/umiałabyś wysłać innej osobie taką prezentację, jak ja właśnie wysłałem ją Tobie?” Najczęściej odpowiedź będzie twierdząca. Tu mentalnie zbijasz jej największą obiekcję. Możesz wprost powiedzieć: “Gratuluję. Poradzisz sobie w tym biznesie”.
Ja w swoim mentoringu uczę, jak ją stworzyć taką prezentację (jeśli Twoja firma nie stworzyła, albo jako lider chcesz stworzyć swoją wersję dla Twojego zespołu), jak zaprosić kogoś na nią i jak prowadzić rozmowę po takiej prezentacji, aby faktycznie osiągnąć zamierzony efekt, czyli pozyskanie nowego partnera biznesowego. Podkreślmy to jeszcze raz: nie musisz osobiście prowadzić tej prezentacji. Kiedy potencjalny członek Twojego teamu zobaczy, że to jest tak proste, zrozumie, że duplikacja w tym biznesie jest naprawdę łatwa i przynosi dobre rezultaty.
Duży błąd początkujących liderów jest taki, że sami rekrutują nowe osoby samemu prowadząc prezentację, a później mówią takiej osobie żeby wysyłała nagraną prezentację. Wtedy taka osoba ma pewien dysonans, bo ona została zrekrutowana w inny sposób, niż ma teraz działać. Z tego powodu może nie wierzyć, że sposób z nagraną prezentacją działa.
Oczywiście możesz prowadzić prezentację sam, jednak zarówno ja, jak i wielu innych liderów budujących zespoły powyżej 10 000 osób na całym świecie uważa, że nie jest to właściwa droga. Zadbaj o automatyzację.
Automatyzacja = oszczędność czasu
Takie podejście do prowadzenia prezentacji przynosi jeszcze jedną korzyść. Załóżmy, że prezentacja trwa 30, 45 czy 60 minut. W czasie, gdy Twój prospekt będzie ją oglądał, Ty możesz robić coś innego. Oszczędzasz czas. Przy 5 prezentacjach dziennie, zaoszczędzasz od 2,5 do 5 godzin. Mało tego, to te osoby, które oglądają prezentację, mają okazać swoje zaangażowanie. Dopiero wtedy odpowiadasz swoim zaangażowaniem.
Zyskuj zaufanie bez przekonywania
Jeśli to Ty będziesz przekonywać (nienawidzę tego słowa w kontekście marketingu sieciowego) kogoś do tego, aby do Ciebie dołączył, to wywierasz presję na tę osobę. Ona może się z tym źle czuć. Pamiętaj, że ludzie uwielbiają kupować, ale nie lubią, kiedy ktoś im coś sprzedaje. Dlatego pozwól, aby to był ich wybór. Twój prospekt musi sam podjąć decyzję na podstawie tego, co zobaczy podczas prezentacji.
Co istotne: Ty nie będziesz autorytetem dla swoich znajomych. Jezus w swoim mieście był tylko zwykłym cieślą. Dziś ma miliardy wyznawców na całym świecie. Rodzi się więc pytanie: czy nie lepiej przekazać komuś nie Twoją prezentację? Jeżeli zawrzesz w niej odpowiednie elementy, czego uczę na moim mentoringu, nie będziesz musiał nikogo do niczego przekonywać.
Co musi się znaleźć w prezentacji?
Wystarczy, że w prezentacji pojawią się 3 tzw. testimoniale, czyli 3 osoby nagrają króciutki filmik, w którym opowiedzą o produkcie, którego używają. Ty już nie będziesz musiał nikogo namawiać do kupna tego produktu.
Dokładnie tak samo jest w przypadku biznesu i zarabiania. Jeśli masz osobę pracującą na etacie, warto, aby w Twojej prezentacji pojawił się przykład kogoś, kto do tej pory pracował na etacie, ale postanowił zmienić swoje życie i zarabia obecnie kilka tysięcy złotych miesięcznie w network marketingu. Dobrze, aby w prezentacji pojawiło się imię i nazwisko lub zdjęcie tej osoby. Osoba w podobnej sytuacji “kupi” tę historię.
Podobnie będzie z przedsiębiorcami. Co się stanie, jeśli ja jako były przedsiębiorca opowiem, że w swojej firmie pełniłem wszelkie możliwe funkcje – od sprzątaczki, poprzez sprzedawcę i magazyniera aż po księgową – a teraz w marketingu sieciowym mogę zarabiać nawet miliony złotych (obecnie zarobiłem już 4 mln) bez tych wszystkich trudności, z jakimi zmagają się właściciele firm? Kiedy posłucha mnie inny przedsiębiorca, spodoba mu się ten pomysł – to zadziała samo. Nie będziesz musiał nikogo namawiać, zyskiwać zaufania tej osoby. Wystarczą dowody społeczne zawarte w prezentacji.
Darmowa konsultacja dla Ciebie
Jeśli podoba Ci się mój artykuł lub wideo, ale wciąż mierzysz się z innymi wyzwaniami w network marketingu, na stronie marketingsieciowy.pl/konsultacja możesz zapisać się na bezpłatną konsultację ze mną o wartości 497 złotych. Wystarczy wybrać godzinę, jaka Ci odpowiada, ja zadzwonię do Ciebie na Twój numer telefonu i podpowiem, jak działać skutecznie w marketingu sieciowym, jak używać nowoczesnych strategii i jak pracować online. Możesz zostawić też komentarz z pomysłem na kolejny artykuł i filmik ode mnie.
Pozdrawiam
Tomasz Damian
marketingsieciowy.pl