Hello Team. Oto pytania, które możesz zadać do zapoznawania się z nowymi osobami a także do zamykania rekrutacji. Korzystaj wedle uznania. Możesz ich używać zarówno online jak i offline.
Pytanie #1: Jak się masz?
Dlaczego pytam o to? Ponieważ to świetne, łatwe, normalne pytanie do zadania innemu człowiekowi. Czasami przekomplikowujemy najprostsze rzeczy na świecie. To tak, jakbyśmy przechodzili od normalnego sąsiada/kolegi z pracy/przyjaciela/członka rodziny do dziwaka network marketingu. Więc nie zastanawiaj się nad tym i po prostu powiedz: “Hej, Robert, jak się masz?” “Cześć Wojtek, widzę, że jesteś teraz online. Jak się masz?”
Są pewne osoby, które poczułyby się dziwnie, nawet jeśli tylko powiesz “jak się masz”. Ale co z tego? Możesz ich usunąć z listy znajomych na Facebooku. W końcu, dlaczego miałbyś być znajomym na Facebooku z kimś, kto uważa, że dziwne jest wysłanie do niego wiadomości?
Pytanie #2: Co teraz robisz?/Na czym się teraz skupiasz? Dwie różne wersje tego samego pytania!
Osobiście lubię czekać, aż ktoś najpierw odpowie. Ale jeśli chcę rozpocząć rozmowę i szukam pretekstu do wysłania wiadomości, oto co robię:
Życzę ludziom wszystkiego najlepszego z okazji urodzin – możesz nawet zaśpiewać, albo możesz wysłać im wiadomość dzień wcześniej lub dzień później (w ten sposób wyróżniasz się od wszystkich innych). Sprawdzam, czy oglądają moje stories – jeśli tak, to po prostu do nich się odzywam i pytam co słychać. Sprawdzam, czy polubili moje posty – wpadam do nich z powitaniem i zobaczyć, co teraz robią. Dlatego nie ma zimnych wiadomości na Facebooku! Ci ludzie są Twoimi przyjaciółmi, więc nie jest dziwne ani niezwykłe, że do nich się odzywasz!
Pytanie #3: Kasia – znalazłem coś, co mnie ekscytuje i chciałem się tym z tobą podzielić. Czy byłabyś otwarta aby się temu niezobowiązująco przyjrzeć…?
Jeśli odpowiedź brzmi “tak”, to WARTO dodać to pytanie do swoich codziennych działań zarabiających pieniądze, ponieważ jest to złoto! Nawet jeśli twoi potencjalni klienci powiedzą “nie”, sadzisz nasiona!
Więc kiedy wysyłasz wiadomości do ludzi, po prostu daj im znać:
“Hej, Monika, piszę do ciebie, bo znalazłem coś, co mnie bardzo ekscytuje, np:
- To pomoże mi wrócić do moich wąskich dżinsów
- To pomoże mi pozbyć się celulitu na moim tyłku
- Znalazłem okazję, która pozwoli mi pracować z domu, więc mogę zwolnić mojego szefa
- nie muszę martwić się o codzienne chodzenie do biura.
- czy byłbyś otwarty na to, abym dodał cię do grupy i podzielił się z tobą filmem. Czy byłbyś otwarty na spotkanie z moimi mentorami?”
Pytanie “czy byłbyś otwarty” jest bardzo potężne! Dało mi zarobić kilka milionów zł w tej branży. I jest o wiele lepsze niż “czy byłbyś zainteresowany”. Bo jak mogą być zainteresowani czymś, o czym nic nie wiedzą? Zamiast tego pytaj: “Czy byłbyś otwarty na przyjrzenie się produktowi/okazji?” Szukasz obserwatorów!
Pytanie #4: Czy obecnie zarabiasz na swoim kapitale społecznym? Uwielbiam to pytanie, bo jest prowokacyjne! Zmusza ludzi do myślenia!
Sprawdź posty swojego przyjaciela na Facebooku i powiedz: “Stary, masz naprawdę duże zasięgi. Czy obecnie na tym zarabiasz? Nie? Czy byłbyś otwarty aby przyjrzeć się jak my z Teamem zarabiamy na takich sytuacjach?” #Boom! Teraz masz podstawy do rewelacyjnej rozmowy!
Pytanie #5: Czy obecnie zarabiasz pieniądze w internecie? (Uwaga: Nie pytaj o wszystko po kolei. To są opcje, które możesz wykorzystać w zależności od swojej osobowości i typu osób, które masz w swoim otoczeniu (Twoich znajomych i followersów). To kolejne świetne pytanie, które zmusi ludzi do zastanowienia się nad swoją obecnością w internecie i tym, jak skuteczni są w jej wykorzystaniu. Przecież i tak są w internecie – mogliby na tym zarabiać!
Pytanie #6: Czy próbowałeś już czegoś takiego?
Zazwyczaj pytam o to, gdy jestem już w trakcie rozmowy z osobą na temat produktów lub biznesu. Dlaczego lubię to pytanie? Bo jeśli ktoś mi powie: “Tak, robiłem 14 różnych MLM-ów, i wszystkie to oszustwa. Dlaczego Twój jest inny?” Nie wiem, czy naprawdę chciałbym pozyskać tę osobę. Może nie była nauczalna? Ale może produkt po prostu nie był dla niej odpowiedni? Dlatego ważne jest, aby rozpocząć rozmowę! Co więcej, pozwól im mówić a Ty słuchaj!
Pytanie #7: Co ci się najbardziej podobało?
“Czy miałeś okazję przyjrzeć się informacjom? Świetnie. Co ci się najbardziej podobało?” To jest pytanie z dawnych czasów, ale nadal jest bardzo potężne. Chcę, żeby powiedzieli mi, co im się najbardziej podobało. Dlaczego? Bo chcę dowiedzieć się, co ich najbardziej pociąga. Oto przykładowa rozmowa, którą możesz prowadzić po zadaniu tego pytania:
Prospect: “Podoba mi się pomysł pracy z domu.” Ty: “Oh, powiedz mi więcej! Co masz na myśli?” Prospect: “No, podoba mi się pomysł założenia własnego biznesu.” Ty: “Dlaczego?” Prospect: “Zawsze chciałem założyć własny biznes, ale nigdy nie miałem pieniędzy ani pomysłu/Uwielbiam produkty. Wyglądają niesamowicie. Nie mogę się doczekać, kiedy je wypróbuję.” Korzystając z tego pytania, możesz dowiedzieć się, w którym kierunku powinieneś iść z potencjalnym klientem!
Pytanie #8: Jesteś gotowy, aby zacząć?
To bardzo proste pytanie, ale wielu ludzi go nie zadaje. I zdziwiłbyś się, jak często potencjalni klienci po prostu muszą usłyszeć to pytanie, aby powiedzieć “tak”! Więc nie pomijaj tego – to ważne!
Pytanie #9: Jakie cele miałbyś rozpoczynając?
Może chcą schudnąć 10 cali. Albo może chcą zarabiać dodatkowe 1000 zł/miesiąc. Chcę, żeby powiedzieli mi, jakie są ich cele, bo to zmusza ich do myślenia o możliwościach i daje im nadzieję! Bez względu na to, z jaką firmą jesteś związany lub jaki produkt sprzedajesz, oferujesz coś, co ma korzyść. Więc podkreśl tę korzyść! Bo cokolwiek to jest, to ludzie kupują. Pamiętaj: “Ludzie nie kupują pasty do zębów. Kupują białe zęby.”
PRO Tip: Nigdy nie zakładaj najgorszego. Jeśli ktoś nie odpowiada Ci w danej chwili, może to być po prostu dlatego, że jest zbyt zajęty. Nie wszyscy pracują online, tak jak my. Więc skontaktuj się z nim ponownie i zakładaj najlepsze!
Pytanie #10: Jaki chciałbyś, żeby był następny krok?
Ty mi powiedz. Uwielbiam to pytanie, bo zmusza ludzi do powiedzenia ci dokładnie, co chcą zrobić. Jeśli chcą kupić produkt, możesz zacząć od nich jako klienta. A jeśli są teraz zbyt zajęci, możesz skontaktować się z nimi w lepszym czasie. Nie bądź jasnowidzem. Pozwól im ci powiedzieć!
Dodatkowe pytanie jeżeli ktoś nie odpowiada po 2-3 wiadomości: Czy chciałbyś, żebym skreślił cię z mojej listy do kontaktowania w tej sprawie? Jeśli nie dostaję odpowiedzi od kogoś, zadałbym mu to pytanie. Dlaczego? Bo nie mam zamiaru gonić za ludźmi ani błagać ich, żeby zmienili swoje życie.
Jeśli wyślę komuś dwie wiadomości i nie odpowiada, ta trzecia wiadomość będzie coś w stylu:
“Hej, Asia, nie mam od ciebie przez ostatni tydzień wiadomości. Wszystko w porządku? Jestem pewien, że jesteś zajęta. Wiem, że ja jestem super zajęty. Na razie po prostu skreślę cię z mojej listy do kontaktu w tej sprawie, a jeśli coś się zmieni, wiesz gdzie mnie znaleźć.” LUB “Czy chciałbyś, żebym na razie skreślił cię z mojej listy do kontaktu w tej sprawie? Zawsze mogę się z tobą skontaktować ponownie, w przyszłości.”
1 na 5 razy, ich FOMO (strach przed utratą okazji) zadziała i powiedzą: “Nie, nie, nie. Nie skreślaj mnie z listy. Jestem gotowy, aby zacząć.”
To są 10 skutecznych pytań do prowadzenia i zamykania, które używam do rozwijania mojego biznesu. Czy używasz któregoś z nich? Którego spróbujesz następnym razem? Daj mi znać w komentarzach poniżej! A jeśli znalazłeś wartość w tym materiale, podziel się nim ze swoimi osobami z zespołu!
Ku chwale Marketingu Sieciowego, Twój Mentor, Tomasz Damian