Zostań skutecznym networkerem odbierając porady topowych przedstawicieli branży.
StrefaMLM

5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć przy wyborze lidera

Przed rozpoczęciem działania w MLM należy dokonać dwóch wyborów – firmy i lidera. Niektórzy mówią, że nieistotny, ewentualnie mniej ważny jest wybór firmy. To nieprawda. Równie ważne jest jedno i drugie. Owszem, sukces w marketingu wielopoziomowym jest zależny od tego, jaką wiedzą i narzędziami dysponuje lider oraz górna linia sponsorowania. Oczywiście, można wszystkiego nauczyć się samemu, korzystając ze szkoleń różnych liderów, z różnych firm. Jednak mało kto jest gotów to robić. Ważny jest wybór firmy, bo fundamentalne dla osiągnięcia sukcesu jest przekonanie do produktów. Oprócz tego firmy rozwijają się z różną intensywnością. Najpierw więc należy wyszukać odpowiednią dla siebie firmę. Potem spośród liderów w niej działających należy wybrać lidera.

Najczęściej jest tak, że gdy ktoś po raz pierwszy zaproponował nam współpracę z nim i jakąś firmą MLM, nie mieliśmy rozeznania na temat tej branży. Jeśli produkty nam odpowiadały i chcieliśmy to robić, podpisywaliśmy umowę z tą osobą. Ci, którzy już mają doświadczenie w marketingu wielopoziomowym wiedzą, że w tej branży, jak w każdej innej, są różne zespoły, różni ludzie. Być może osoba wprowadzająca jest naszym dobrym znajomym i mamy z nim dobrą relację. Zwykle jednak jest ona na początku swej drogi w MLM. Z tego powodu liczy się, kto jest wyżej w linii sponsorowania. Konieczna będzie współpraca również z tymi osobami i bardzo ważne jest, jakie mają doświadczenie, wiedzę i narzędzia.

Każdy zachwala swoją firmę. Zapewnia, że pomoże, że w jego strukturze jest doskonała atmosfera, ma świetne narzędzia, że we współpracy z nim zaczniesz zarabiać duże pieniądze. To zrozumiałe. Podobnie jest w każdym przypadku, gdy coś ktoś chce sprzedać, do czegoś zachęcić. Jednak tak, jak w przypadku reklam trzeba zweryfikować, na ile produkt lub usługa są dobre, tak również należy zweryfikować lidera, osobę zapraszającą do współpracy. Oto pytania, które w tym celu warto zadać:

  1. Ile zarabia. Głównym powodem, dla którego robi się MLM, jest zarabianie pieniędzy. Z tego względu nikogo nie powinno dziwić pytanie o zarobki. To podstawowy wyznacznik sukcesu w marketingu wielopoziomowym. Pokazuje, na ile duplikacja w strukturze tego lidera jest skuteczna.
  2. Jak liczną ma strukturę i w jakim czasie ją zbudował. Informacje o wielkości zarobków i ilości osób w strukturze pozwalają na poznanie relacji zarabianych pieniędzy do ilości osób w zespole. Może być ona bardzo różna. Są struktury, w których lider ma np. 3 tys. osób i zarabia 3 tys. zł. Wskaźnik ten w tym przypadku wynosi 1:1. Średnio jedna osoba przynosi miesięcznie 1 zł zarobku. Są też struktury, w których lider ma 10 tys. osób w zespole i zarabia 80 tys. zł. Tu wskaźnik wynosi 8:1. Średnio jedna osoba generuje 8 zł dochodu.
  3. Miesięczny obrót w strukturze. O jego wielkości wiele już mówi wyżej opisany wskaźnik. Znając obrót wykonywany przez cały zespół, można wyliczyć dokładną średnią wartość zakupów przypadającą na jedną osobę w zespole. Im wyższa, tym lepiej. Zarobki ze struktury wynikają z jej obrotów. One z kolei są zależne od tego, ile osób znajduje się w strukturze i jaki średnio każda z nich generuje obrót. Dużo mówi się o rekrutacji. Równie ważna jest też wielkość zakupów zrekrutowanych osób. Przy czym nie chodzi tu o to, aby każda z nich sprzedawała, najlepiej jak najwięcej. Chodzi o to, aby jak najwięcej osób kupowało na swoje potrzeby, rodziny, znajomych. Skuteczny lider to taki, który nie tylko potrafi duplikować rekrutację, ale również systematyczne dokonywanie zakupów. W tej kwestii znaczenie ma, jakie produkty oferuje firma. Najlepsze są takie, które są przeznaczone do codziennego użytku, a przy tym, aby miały w miarę wysokie ceny, akceptowane przez partnerów firmy i ich klientów.
  4. Ile czasu codziennie może nam poświęcić. Doświadczeni liderzy, mający duże sukcesy, posiadają liczne struktury. Mają w nich duży autorytet, wiele osób chce z nimi rozmawiać, zapytać o coś, poradzić się. Mają w związku z tym mało czasu. Jeśli mogą wpisać nas do swojej pierwszej linii lub blisko w swojej strukturze i jeśli byłyby w stanie dysponować czasem codziennie minimum pół godziny, to taka współpraca ma sens. Przy czym najlepiej zawrzeć kontrakt zapisany mailem. Po to, aby z czasem, gdy lider zacznie realizować nowe projekty, nie stwierdził, że nie ma dla nas czasu i nie zostawił nas na lodzie. Tu trzeba mieć dużą pewność, że będzie miał czas nam pomagać. W przeciwnym razie trzeba wybrać sobie takie miejsce w jego strukturze, w którym powyżej nas będą w miarę blisko inne doświadczone osoby, które mogą nas prowadzić. Blisko dlatego, aby miały interes nam pomagać. Zapewnienia o pomocy, współpracy całej grupy należy włożyć między bajki. To muszą być osoby, którym mocno zależeć będzie na naszym sukcesie.
  5. Jaką ma wiedzę i narzędzia, dzięki którym można skutecznie działać i które można skutecznie duplikować. Cóż z tego, jeśli lider potrafi osiągać rezultaty bezpośrednio pracując z najbliższymi osobami w strukturze. Ważne, aby kolejne osoby, z którymi ze względu na brak czasu nie jest w stanie pracować, mogły korzystać z jego wiedzy, doświadczenia i pomysłów. Temu służą narzędzia, np. w postaci nagrywanych filmów. Są liderzy z dużymi osiągnięciami, którzy przed pandemią działali tylko w realu. Teraz nie mają doświadczeń i odpowiedniej wiedzy w działaniu on-line – takiej, którą zdobywali inni liderzy lata przed pandemią. Jeśli chcesz działać przez Internet, weź to pod uwagę. Najlepsze są te zespoły, gdzie jest różnorodność. Takie, w których liderzy specjalizują się w działaniu przez Facebooka, Youtuba, na Instagramie, Tik Toku, z wykorzystaniem bloga, stosując e-mail marketing. Samemu można działać na jednej lub dwóch platformach. Jednak nowe osoby pojawiające się w Twojej strukturze będą miały wybór. Będą mogły działać w taki sposób, który najlepiej będzie im odpowiadał.

Dołącz do nas na Facebooku