Przeczytaj dzisiejszy artykuł i poznaj 5 najlepszych miejsc w Internecie do budowania w MLM wizerunku – który sprzedaje i generuje dla Ciebie powtarzalne dochody
Dziś przedstawię Ci 5 miejsc, gdzie moim zdaniem najlepiej się promować i budować wizerunek w marketingu sieciowym. W zasadzie nic się nie zmieniło mocno od ponad 10 lat oprócz tego, że doszły nowe platformy społecznościowe, jak Tik-Tok, a istniejące czyli Facebook i Instagram nie chcąc oddać pola TikTokowi, wdrożyły też krótkie formy wideo. Kilka platform raczej poszło w Polsce w cień jak twitter czy snapchat. W 2025 roku oczywiście twitter zmieniony w platformę X w pewnych niszach zyskuje na popularności, ale… dajmy mu jeszcze czas, bo pewnie chcesz zwiększyć swoje przychody w MLM w ciągu najbliższych tygodni, a nie miesięcy, czy lat…
Budowanie wizerunku w marketingu sieciowym na Youtube
Zaletą YouTube’a jest ogromna popularność i zasięg, co pozwala na dotarcie do dużej liczby odbiorców z różnych grup wiekowych i zainteresowań. Jego główną zaletą jest to, że możesz wpisać tam dowolną frazę i znaleźć rozwiązanie swojego wyzwania.
Dla przykładu – jeżeli szukasz takich fraz: “jak schudnąć 10kg, jak ćwiczyć, aby przebiec maraton, jak zacząć adaptację w diecie ketogenicznej” itp, itd, to wyszukiwarkowe media są najlepsze do takich akcji, a takim medium jest właśnie Youtube. Różnią się tym, że do social mediów jak facebook czy insta ludzie raczej przychodzą po rozrywkę, a tu po rozwiązanie jakiegoś problemu czy wyzwania. Można to dobrze wykorzystać w budowaniu wizerunku w MLM, a przy okazji podsuwając w tych mediach swoje rozwiązania dla osób, które szukają tego co oferuje nasz produkt/team/firma.
Ponadto, jest to doskonałe narzędzie do tworzenia i publikowania wideo o wysokiej jakości, co może przyciągnąć uwagę i zainteresowanie widzów oraz potencjalnych sponsorów. Dzięki YouTube’owi można także zarabiać na reklamach i promowaniu własnych produktów lub usług. Jeśli myślisz długoterminowo, z pewnością warto rozważyć tą platformę.
Kolejną dużą zaletą już dla bardziej zaawansowanych osób, jest to, że swoje treści możesz dopalić reklamą kontekstową. Czyli możesz swoje wideo poradnikowe wyświetlać do osób zainteresowanych twoimi produktami.
Budowanie wizerunku w MLM na TikTok
TikTok umożliwia łatwe tworzenie i udostępnianie krótkich, zabawnych filmików, które mogą stać się wiralowe i przyciągnąć uwagę dużego grona odbiorców. Platforma ta skupia się przede wszystkim na młodszych użytkownikach, co może być korzystne dla firm i marek, które chcą dotrzeć do tej grupy docelowej. TikTok oferuje także wiele narzędzi do edycji i poprawiania jakości filmów. Oczywiście nie brakuje też poważniejszych publikacji oraz poradnikowych. Więc zachowania użytkowników też cały czas się zmieniają i coraz więcej osób zaczyna używać TikToka podobnie jak Youtube, do wyszukiwania filmów po określonych frazach.
Przykład wykorzystania filmików z Tik Toka w Network Marketingu Sieciowym – świetnie radzi sobie z promowaniem Małgorzata Ekert:
Instagram jako narzędzie do budowania wizerunku w MLM
Instagram to platforma, która umożliwia łatwe udostępnianie zdjęć i filmów, co pozwala na tworzenie społeczności zainteresowanej danym tematem, czy po prostu osobą, a to oczywiście pozwala na budowanie własnego wizerunku i marki. Dzięki możliwościom tagowania i oznaczania produktów, Instagram może być skutecznym narzędziem do sprzedaży oraz dotarcia do nowych klientów. Platforma ta ma wiele ciekawych narzędzi do budowania społeczności, poprzez interakcję z fanami oraz klientami.
Świetny kanał na insta prowadzi Joanna Kazimierz – Top Liderka z Aloesowych Petard!
Moja ulubiona funkcja na insta to #Hasthags – słowa, na podstawie których możesz dotrzeć do szukanego tematu, coś jak w dwóch powyższych gdzie mówimy o całych frazach kluczowych. Tu, aby wyszukać interesujące Cię treści możesz na przykład możesz wpisać #iphonetricks – aby wyszukać triki robienia zdjęć swoim iphonem czy #bicepsworkout jeżeli szukasz ulubionych ćwiczeń na daną partię ciała.
Facebook – buduj wizerunek w twojej społeczności
Zaletą Facebooka jest jego ogromna popularność i zasięg, który umożliwia dotarcie do dużej liczby odbiorców z różnych grup wiekowych i zainteresowań.
Na Facebook możesz między innymi:
– tworzyć prywatne posty które bezpłatnie, organicznie dotrą do twoich znajomych i nie tylko,
– tworzyć grupy, lub udzielać się w istniejących grupach tematycznych,
– prowadzić fanpage i korzystać z zasięgów organicznych lub z płatnej reklamy.
Facebook oferuje wiele narzędzi reklamowych oraz możliwości budowania społeczności i interakcji z fanami oraz klientami. Dzięki możliwościom targetowania i personalizacji reklam, Facebook może być skutecznym narzędziem do promocji produktów i usług. Trzeba mieć odpowiednią wiedzę, aby nie przepalić pieniędzy, ale przy odpowiedniej strategii może to być źródło regularnych zapytań od klientów o produkty a nawet pozyskiwania partnerów biznesowych.
W MLM liczy się duplikacjia, dlatego jednym z moich ulubionych narzędzi marketingowych w MLM online są grupy Facebookowe, które gromawdzą nawet setki tysięcy fanów danego tematu, gdzie spotykają się osoby, które mają wspólne zainteresowania i UWAGA podobne wyzwania, które być może rozwiązuje twój produkt.
Ty możesz tworzyć swoje, bezpłatne grupy – fanów muzyki lat 80, fanów iphone, fanów fotografowania, fanów marketingu sieciowego, czy nawet osób szukających wsparcia w odchudzaniu.
Po co to wszystko? Ano po to, że dużo łatwiej nam się rozmawia z kimś, z kim mamy wspólny język, wspólną pasję. Jak sama nazwa mówi – Social Media – socjalizujmy się zatem.
Kolejnym dobrym narzędziem facebooka jest możliwość prowadzenia stron dla fanów – fanpage. Świetnie z tego skorzystała Karolina Łappo Rzeplińska – liderka i twórczyni NuPowerShow – gdzie edukuje i doradza.
Blog – profesjonalny wizerunek w MLM
Pora na wisienkę na torcie, prawdziwego asa w rękawie. Blog to narzędzie umożliwiające tworzenie i publikowanie treści z różnych dziedzin, co pozwala na budowanie autorytetu i ekspertyzy w danej dziedzinie.
Blog może być także skutecznym narzędziem do generowania ruchu na stronie internetowej oraz pozyskiwania nowych klientów. Dzięki możliwościom zarabiania na reklamach i programach partnerskich, blog może stać się źródłem dodatkowych dochodów.
Najważniejsze jednak, że blog pozycjonuje się w wyszukiwarkach i jeżeli piszesz na nim treści związane z rzeczami, które są ludziom potrzebne to automatycznie zaczniesz generować ruch z Google i innych miejsc co daje Ci po prostu masywne zasięgi. Jak myślisz skąd sztuczna inteligencja bierze informacje, kto jest liderem w danej firmie? Oczywiście rankingi jak na MarketingSieciowy.pl, ale również twój własny blog.
Dlatego blog może pomóc tobie pojawiać się w wynikach wyszukiwania osobom szukającym produktów, a nawet liderów do rozpoczęcia współpracy z daną firmą. Z doświadczenia wiem, że nie ma nic cenniejszego w biznesie niż tłum osób, które są zainteresowane naszymi produktami i usługami i właśnie aktywnie ich szukają.
Zaletą bloga jest też to, że jest on twoją własnością, więc nie można Ci skasować danych (chyba, że zrobi to haker ale można się zabezpieczyć kopiami zapasowymi). Natomiast przy pozostałych powyżej Social Mediach wszystko można zrobić. A szczególnie skasować Ci konto lub dać bana. Po skasowaniu konta przez Facebook, za często nie wiadomo co, uwierz mi, bardzo, bardzo trudno jest je odzyskać. Więc oczywiście warto działać w SM, bo jest to znacznie szybsza droga niż blog, ale trzeba znać ryzyko i nie stawiać wszystkiego na jedną kartę.
Podsumowując budowanie wizerunku w MLM
Mamy dziś wiele możliwości na promowanie różnych treści w wielu miejscach. Co ja rekomenduję tobie mając 15 lat doświadczenia w budowaniu wizerunku i robieniu MLM online?
Jeżeli nie masz dużo czasu (poniżej 4h dziennie) zacznij od jednego narzędzia i zostań w nim mistrzem, ninją tematu. Ludzie są tacy sami na każdym portalu, jest ich miliony. Kwestia nauczenia się specyfiki danego portalu. I dopóki nie umiesz się promować na jednym narzędziu nie startuj do kolejnego.
Jest to chyba najważniejsza rada z całego artykułu o budowaniu wizerunku w MLM, dlatego powtórzę – dopóki nie umiesz się promować na jednym narzędziu nie startuj do kolejnego.
Daj mi znać w komentarzu poniżej, który z portali Ty wybierasz na start. A jeżeli nie wiesz co publikować w swoim kanale to właśnie przygotowuję video, w którym opowiem o 3 najłatwiejszych sposobach na wymyślanie treści w marketingu sieciowym. Możesz je odebrać tu <