Zostań skutecznym networkerem odbierając porady topowych przedstawicieli branży.
Strefa MLM

Ile zarabiasz w MLM? – Jak odpowiadać na to pytanie?

Zarobki w marketingu sieciowym
“A Ty ile już zarabiasz w tym marketingu sieciowym?” To pytanie, które moim klientom na mentoringu bardzo często zadają inne osoby. Tę kwestię poruszyła również Dominika, dołączając do mojej grupy na Facebooku: MarketingSieciowy.pl – grupy z bezpłatnymi szkoleniami oraz materiałami z zakresu marketingu sieciowego. Na tej grupie jest już kilka tysięcy użytkowników – zapraszam i Ciebie.

Jak odpowiadać na pytanie o zarobki, kiedy jeszcze nie zarabiasz w marketingu sieciowym?

Co odpowiedzieć komuś na takie pytanie – szczególnie, jeśli jeszcze nie zacząłeś zarabiać w network marketingu?

Myślę, że to nie jest kwestia samej treści odpowiedzi, ale kwestia podejścia do osoby, którą chcesz zaprosić do obejrzenia prezentacji Twojego sposobu zarabiania.

Zdiagnozuj wyzwania swojego rozmówcy

Kiedy ja uczę osoby w moim mentoringu, zwracam ich uwagę na to, aby przede wszystkim rozpoznali wyzwania swojego rozmówcy. Na przykład kiedy rozmawiasz z pracownikiem etatowym i zapytasz go, jak podoba mu się praca na etacie, to w odpowiedzi możesz usłyszeć: “Sama praca mi się podoba, ale mam zbyt mało urlopu w ciągu roku” albo “Pracuję wiele godzin, ale za najniższą krajową”.

Na przykład moja biznespartnerka Wiolka, która była pielęgniarką, zrezygnowała z pracy na etacie w momencie, kiedy jej córka miała rodzić dziecko i jej szef nie udzielił jej urlopu na ten wyjątkowy czas, aby mogła zaopiekować się córką. W tym momencie “ulało jej się” – choć nie wiedziała jeszcze, że będzie pracować w network marketingu, to już wiedziała, że nie chce dłużej być na etacie.

Procedura ZTP: Zadaj To Pytanie

Jeżeli wychwycisz konkretne problemy tej osoby, w odpowiednim momencie możesz wykonać procedurę, którą ja nazywam ZTP: Zadaj To Pytanie. Na przykład mógłbyś zapytać przykładową Wiolkę: “Słuchaj, rozmawiałyśmy ostatnio i mówiłaś, że szef nie dał Ci urlopu na czas porodu Twojej córki. Wiem, że z powodu choroby ciężko Ci się pracuje, a zgaduję też, że chciałabyś więcej zarabiać. Moje pytanie brzmi: czy gdybym pokazała Ci, jaką metodę na zarabianie pieniędzy w sieci ja odkryłam, czy byłabyś otwarta, żeby się temu przyjrzeć?”

Kluczowe jest powiedzenie “metodę, którą ja odkryłam”. Nie mówisz o metodzie, dzięki której już zarabiasz, ale o czymś, co dopiero odkryłeś. Możesz dodać “Ale mam dla Ciebie dobrą wiadomość. W prezentacji, którą za chwilę Ci wyślę, są pokazane dowody i przykłady osób, które już zarabiają. Są tam osoby, które tak jak Ty zarabiały na etacie, a teraz zarabiają 5-10-15 tysięcy złotych. W związku z tym mam pytanie, czy jesteś otwarta się temu przyjrzeć.” Tak w płynny sposób możesz rozbroić pytanie postawione na początku tego wpisu.

Szczerość kluczem do sukcesu

W marketingu sieciowym niezwykle ważne jest, aby być fair w stosunku do osoby, z którą rozmawiasz. Nie ściemniaj, nie koloryzuj, nie udawaj, że już coś zarabiasz. Powiedz wprost: “Ja dopiero zaczynam w tej branży, ale jestem tak podekscytowany/a, że chcę się tym z Tobą podzielić. Chcę, żebyś również poznał/a tę metodę”.

Jest jeszcze jeden sposób, jak to rozbroić. Możesz też powiedzieć: “Ja jeszcze nie mam konkretnych wyników, bo ja dopiero zaczynam. Ale są ludzie, którzy już mają bardzo świetne rezultaty i zobaczysz je właśnie w tej prezentacji, którą Ci przesyłam.”

Jak stworzyć skuteczną prezentację?

Tutaj wchodzimy na kolejny ważny temat: Jak jest skonstruowana Twoja prezentacja. Ja również tego uczę na moim mentoringu. Jak należy tworzyć swoje prezentacje? Mam dla Ciebie prezent. Jeżeli dotarłeś do tego miejsca artykułu, zapraszam Cię na bezpłatną konsultację o wartości 497 złotych. Jak możesz z niej skorzystać? Po prostu wejdź na stronę 10x.pl/konsultacja, a ja zdiagnozuję wyzwania w Twoim networku i pomogę Ci je rozwiązać – BEZPŁATNIE. Zadzwonię do Ciebie osobiście w wybranym przez Ciebie terminie i podpowiem, co możesz zmienić, aby ruszyć do przodu.

Jak zrobić dobrą prezentację?

  1. Pokaż plan marketingowy. Jeśli na przykład masz w swojej grupie docelowej osoby na etacie, które zarabiają około 5 tysięcy złotych, pokaż plan marketingowy w swojej firmie – ile zarabiają osoby z rangą menedżera, jakie dostają nagrody dodatkowe.
  2. Pokaż, ile osób w Twojej firmie osiągnęło tę rangę w ostatnim czasie (np. 3 miesiące lub pół roku). Nie musisz wtedy dodatkowo namawiać czy przekonywać tej osoby. Widzi ona konkretną liczbę ludzi, którzy osiągnęli dany poziom i samoczynnie nasuwa jej się myśl: skoro tyle osób mogło to osiągnąć w takim czasie, to ja też mogę.
  3. Rozbrajając obiekcje pt. “Czy mi się to opłaca?”, przedstaw historie osób z Twojej firmy i ich drogę do zarabiania. Moim przykładem jest Wiolka, która pracowała na etacie jako pielęgniarka, a po dołączeniu do mojego projektu w 3 miesiące zarobiła 50 tysięcy złotych. Pokazuje to jako normalna osoba, która pokazuje swoją drogę do takich zarobków, co jest dowodem na to, że każdy może przejść z etatu do takiego wyniku. Skoro mógł to zrobić taksówkarz, pielęgniarka czy fryzjerka, to być może ja też mogę. Tego typu historie pokazane w prezentacji, z którymi Twój rozmówca może się utożsamić, sprawiają, że on lub ona Ci zaufa.

Pozwól przykładom mówić za Ciebie

Chcesz odpowiedzieć na pytanie: “Czy Ty już zarabiasz w networkingu?”. Najlepiej opowiedz historie ludzi, którzy już zarabiają. Przyznaj szczerze, że dopiero zaczynasz, ale zapewnij prawdziwe przykłady na to, że się da.

Masz jakieś inne pytania? Napisz je w komentarzu, a być może rozwiążę Twój osobisty problem w marketingu sieciowym. Obserwuj nasz portal marketingsieciowy.pl, dołącz do grupy na Facebooku i zapisz się na bezpłatną konsultację: 10x.pl/konsultacja. Wybierz dogodny termin, a ja do Ciebie zadzwonię i podpowiem, jak możesz ruszyć do przodu.

Pozdrawiam i trzymam kciuki,

Tomasz Damian
marketingsieciowy.pl

Dołącz do nas na Facebooku

Latest videos